Snailmail overhaler email

Jeg har lige været vidne til den sløveste mail-support jeg nogensinde har oplevet: 6 (SEKS) dage om at svare på en email!

Jeg kontaktede et større hardwarefirma via en formular på deres websider. Efter tre dage fik jeg svar, de manglede nogle informationer vedr. produktet med fejl i. Fair nok, ikke overvældende hurtigt men dog et berettiget krav om mere information. Jeg skyndte mig at svare og ventede så. Og ventede. Og ventede.

Efter seks dage fik jeg så langt om længe et svar: Ring til vores erhvervsafdeling…

Jeg fes rundt i små cirkler som en skoldet skid i et glas koldt vand, derefter satte jeg mig stille og roligt ned og klagede min nød til deres info-adresse – og ringede derefter til deres erhvervs-support.

Min klage til supporten resulterede i et meget kortfattet mail, der blot informerede mig om at den lang svartid skyldtes, at den medarbejder jeg havde sendt mailen til ikke var ansat der mere. Jeg kan godt forstå at han er væk, men det undrer mig nu at det kan have været problemet når jeg sendte til support@firmanavn.dk.

Den eneste grund til at firmaets navn ikke er klasket ud over disse sider med meterhøje bogstaver er, at da jeg fik fat i erhvervssupporten fik tonen en helt anden lyd. Problemet blev klaret øjeblikkeligt, de hørte venligt på min klagesang – og dagen efter blev jeg ringet op af chefen for supportafdelingen, der gerne ville have lov til bringe en undskyldning og samtidig lige have uddybet et par punkter i sagens gang. “Den slags skulle jo nødig ske igen.”

Så næste gang vil jeg sende et brev med posten, for det går da noget hurtigere – eller også vil jeg kontakte erhvervssupporten, der trods er nået frem til det samme århundrede som os andre! 🙂

2 kommentarer til “Snailmail overhaler email”

  1. Det minder mig om engang jeg skulle have fat i en distributørs supportafdeling. Jeg havde sendt en mail, men efter kort tid blev jeg utålmodig, så jeg ringede. En flink dame fortalte, at “alle i support var optaget”. Jeg ringede lidt senere, og fik beskeden, at der desværre ikke var nogen ledige i “supportafdelingen”, hvorefter jeg bad den flinke dame om at få en i support til at ringe til mig.

    Det skete så ikke, så jeg ringede igen (det var sgu vigtigt!). Denne gang fik jeg ikke den flinke dame, men røg istedet ind til salgsafdelingen. Jeg spurgte efter supportafdelingen og fik svaret: “Han er gået til frokost”.

    Øhh… “alle i support var optaget”, “supportafdelingen” m.m. Var manden skizo siden han gentagne gange blev omtalt i flertal – eller lød det bare bedre? 🙂 Uanset hvad, havde den stakkels mand nok travlt…

    mvh Carsten

  2. Interessant at høre. Det virker til at de både har problemer vedrørende deres callcenter teknologi til at håndtere e-mails samt deres organisering, hvis hele e-mail korrespondancen går i står på grund af en medarbejders aftræden. Kundeservicebrancen er kendt for at have en af de højeste medarbejderomsætninger, så de vil jo virkelig have problemer, hvis en medarbejder tog en e-mail fra indbakken og gik på ferie eller fandt nyt job. Men det er desværre tit, at jeg oplever en nedprioritering på dette område på trods af, at flere og flere flytter ressourcer til deres online tilstedeværelse, men regner med at alle blot ringer til dem og ikke anvender den tilbudte webformular.
    Nå men det var godt at du fik svar på dit spørgsmål, og at der en som tog hånd og ejerskab omkring dit problem.
    Hav en god dag.
    Martin

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.