Morsomme systembeskeder
For nyligt skulle jeg bruge nogle konstruerede beskeder, som kunne være skrevet under opstart af et program. Og så kom jeg til at tænke på SimCity, der havde en perlerække af geniale beskeder under opstart af spillet.
De var lige tilpas komplicerede til at man ikke umiddelbart kunne gennemskue det, men hvis man først begyndte at kigge nærmere på dem gav det overhovedet ingen mening. Ud over at være sjovt. Og så blev det pludseligt lidt trist, når spillet var færdigt med at loade…
Alt er på Interweb – og selvfølgelig er der også en person, der har udgivet en liste med alle de forskellige beskeder, programmet kunne vælge imellem:
- Bureacritizing Bureaucracies
- Calculating Inverse Probability Matrices
- Calculating Llama Expectoration Trajectory
- Calibrating Blue Skies
- Debunching Unionized Commercial Services
- Deciding What Message to Display Next
- Graphing Whale Migration
- Hiding Willio Webnet Mask
- Pixalating Nude Patch
- Polishing Water Highlights
https://www.quora.com/What-is-a-comprehensive-list-of-all-the-loading-messages-used-in-SimCity
Her er nogle andre:
"Locating the required gigapixels to render...",
"Spinning up the hamster...",
"Shovelling coal into the server...",
"Programming the flux capacitor"
Og endnu flere:
- Do you suffer from ADHD? Me neith- oh look a bunny… What was I doing again? Oh, right. Here we go.
- The last time I tried this the monkey didn’t survive. Let’s hope it works better this time.
- Testing data on Timmy… … … We’re going to need another Timmy.
- I should have had a V8 this morning.
- My other load screen is much faster. You should try that one instead.
- The version I have of this in testing has much funnier load screens.
http://stackoverflow.hewgill.com/questions/182/112.html